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NewTek LightWave 3D 2019.0.3 fr

LightWave est une solution complète de modélisation, de rendu et d’animation 3D. Il est très utilisé dans le monde de la télévision et du cinéma pour tout ce qui est effets spéciaux mais aussi dans le développement de jeux vidéo.

Avec un peu de pratique et de persévérance LightWave 3D vous montrera toute sa puissance que ce soit dans la modélisation, les effets spéciaux et le rendu de vos scènes.

Quelques fonctionnalités de LightWave 3D
- Editeur nodal de surfaces permettant de créer des combinaisons hiérarchisées de shaders.
- "Advanced Camera Tools" qui permet de définir des objectifs de caméras sur mesure, pour un rendu d'effets spéciaux inédits.
- Subdivision adaptive au niveau des pixels basée sur la distance caméra/visibilité afin de créer des détails supplémentaires sur un modèle lors du rendu.
- FiberFX - Un Shader de cheveux et fourrures qui supporte dorénavant le VPR et qui inclut une vitesse améliorée, une stabilité et la manipulation des déplacements.
- Linear Color Space Workflow - Support LUTs personnalisés (Look Up Tables) pour une luminosité plus réaliste et une flexibilité de composition, une correction de l’espace colorimétrique pour HyperVoxels, XYZ, Lab, RGB et CMYK data, etc…
- Shader de type "Time Warp" qui permet de manipuler le temps pour créer des effets "Bullet/freeze time", des accélérations et des ralentis étonnants.
- Interface Utilisateur mise à jour (UI) - Curseurs de Canal Interactifs, Contrôle accru des couleurs personnalisées, et de nombreuses améliorations du workflow qui permettent une expérience plus dynamique aux utilisateurs.
- …


Compléments :

Nouveautés & Corrections de cette version :
Version 2018.0.2 Build 3065 du 02/03/2018
- Physically Based Rendering System: Completely rewritten rendering, shading and lighting architecture for greater realism, accuracy and ease-of-use.
- Render and Light Buffers: Expanded workflow for render and light buffers that simplifies compositing and offers more flexibility, including real-time preview of new buffers in any viewport using VPR, as well as custom buffers using the node editor.
- Volumetric Engine and Open VDB Support: Using the new volumetric render primitives, artists can specify physically based properties, Scattering, Absorption and Emission parameters, along with powerful node networks.
- Light Capabilities: New lighting architecture brings physical lights that can be optionally visible to the camera, and improved loading of IES web files to better match the intensity of real manufactured lights.
- Surface Editor, Material Nodes and Surface Preview: The Surface Editor has been overhauled for the new shading system with powerful node-based materials that are presented with a familiar interface.
- Virtual Reality Camera: Includes both cylindrical and spherical modes for creating stereo 360-degree renders and animations for VR applications.
- Modifier Stack with New Deformation Nodes: Unlocks and simplifies the previously order of operations for Bones, Morphs, Subdivision and Displacements with the ability to drag and drop to re-order mesh deformations interactively.
- Cel Shader and Enhanced Edge Rendering: Offers flexible non photoreal render control over material shading and allows gradient-based cel shading, while Edge Rendering uses any material available in the Surface Editor to shade any line.
- More Integrated FiberFX: Expanded to integrated closely with the new lighting and shading system and can use any material on the fibers. Fibers are now generated using the new primitive object architecture.
- Layout-based Parametric Shapes: Parametric shapes allow for creation of virtual primitive shapes in Layout that can be displaced, surfaced and rendered without needing any geometry.
- Noise Reduction Filter: Speeds up render times by using less Global Illumination rays and samples, while allowing for clean up of the resulting noise using filters instead of increased render settings.
- New Modeler Features: Layout View viewport shows the current camera view from Layout. Also new are fully interactive tools including Lattice, Smoothing, Array and Spline Bridge.
- Additionally, LightWave 2018 includes new enhancements to the Viewport Preview Renderer (VPR) and introduces many additional new features and improvements such UDIM texture support, more supported presets, FiberFX, Unity 5 support, and more.


Mis à jour le : 14.03.19

Capture d'ecran du logiciel NewTek LightWave 3D 2019.0.3 fr

Informations & Téléchargements
 Système :
Windows 7/8/8.1/10
 Version :
2019.0.3 - 64bit
 Licence :
Trial Version
 Limitation :
30 Jours
 Taille du Fichier :
459 MB
 Langue :
Anglais / Français
 Téléchargé(s) :
525 fois
 Editeur :
 Prix :
810€ HT
 Note : 
Note pour le logiciel NewTek LightWave 3D 2019.0.3 fr (1 vote)
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