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PnP TerrainCreator 1.1.9.2

La création de terrain 3D basée sur des Heightmap à grande échelle n'a jamais été aussi facile. Il intègre toutes les étapes principales de création de paysage dans un outil simple avec une interface utilisateur intuitive et efficace. L'édition de terrain peut être faite sur un heightmap 2D aussi bien que directement dans la vue.

Laissez PnP TerrainCreator produire automatiquement votre terrain en un seul clic. Heightmaps, textures extérieures a la conception de la végétation tout peut être automatisés. Vous devez seulement placer quelques paramètres et PnP TerrainCreator fait le reste pour vous. Vous pouvez employer des algorithmes standard fournis par PnP TerrainCreator ou même mettre en application et examiner vos propres algorithmes.

Champ d'application :
Vous pouvez employer PnP TerrainCreator dans un éventail d'applications de création du terrain 3D comprenant...
- Création des mondes pour des jeux ou des simulations d'ordinateur.
- Visualisations pour la planification architecturale de paysage ou de bâtiment.
- Juste pour la visualisation et l'essai des algorithmes de randomisation et de manipulation de terrain en 3D.

Végétation : La végétation à un aspect réaliste. Avec PnP TerrainCreator vous pouvez placer toutes sortes d'arbres, fleurs et même herbe sur votre terrain.

Mers et fleuves : Avec seulement quelques clics vous créez les lacs les plus agréables, les océans les plus profonds et les fleuves les plus sauvages pour un paysage très diversifié.

Objets Statiques : Placez les objets 3d statiques comme des pierres, ponts, bâtiments partout sur votre terrain.

PnP TerrainCreator avec sont système de plugIn étendu, vous permet d'employer n'importe quel type de format de sortie pour les sons, les textures, les objets 3d, la végétation et le terrain. Vous pouvez naturellement exporter chaque partie de votre terrain dans vos propres formats de fichier en utilisant le SDK plugIn de PnP TerrainCreator.


Nouveautés & Corrections
Changes/New features
- Added more intuitive vista style task dialog when a terrain or sector is about to be closed, which was not yet saved.
- Added possibility to store settings in auto texturing dialog.
- Improved splatting export to 3D Game Studio exporter
- Added online help system to terrain properties/creation dialog.
- Added possibility to specify user defined resource directories for textures, objects, vegetation files, and sounds.
- Added support for Ogre mesh.xml files for static objects, trees, and grasses.
- Added Ogre DotScene exporter.
- Added new export options to texture splatting alphamap exporter (border pixel, scaling, multi channel (RGB + RGBA) support).
- Added support for Quake .mdl and .md2 mesh files for static objects, trees, and grasses.
- It is now possible to specify whether one or two border pixels are exported in all texturemap exporters.
- Normal map exporter now exports border pixels for a smooth transition between patches.
- Object dragging with the coordinate system axes in 3D view now works correctly.
- Added .tga, .pnm, .raw, .sgi, and .pcx as supported bitmap export formats.
- Added texturemap and texture splatting export to 3D Game Studio .hmp exporter.
- Improved quality of 3D preview rendering (within objects and vegetation managers).
- Added 3D preview in objects and vegetation tool dialogs.
- Added editing settings to 3D objects and trees.
- Added precise picking of objects and trees for all file formats (in earlier versions only .x files supported precise picking)
- Added multi object selection for trees, objects, and sounds.
- Added snap-to-grid functionality for trees and objects..
- Full Windows Vista support.
- New camera flight mode called straight flight.
- Activated the filter editmode for 2D view mode.
- Mesh exporter can now specify the size of the exported texture maps.
- Added user configurable keyboard settings.
- Added vertex reduction to all mesh exporters.
- The template based scene exporter can now export lightmap, use power-of-2 textures, and can iterate through the exported patches of a sector.
- Added support for collada mesh files as objects, trees, and grasses.
- Added a 3D Game Studio exporter.
- Improved some material issues for object/mesh file loading.
- Restructured object, texture, and vegetation manager which can now use an arbitrary number of sub directories to organize the resource files.
- More efficient whole terrain export.
- L3dt importer can now import textures.
- Added support for pressure sensitive graphics tablets.
- Objects, trees, and grasses are still recognized correctly if file extension is missing; so one can change the import format of objects easily.
- Added object name for object placements.
- Increased 3D viewing distance.
- Objects, trees, and grasses can now have individual global scales.
- Tool windows now work a lot better: easier scrolling and less flickering.
- New and better working coordinate system for dragging and rotation objects in 3D.
- New tool window structure with categorization and special info tool dialogs.
- Added a scale reference object.
- Added redo functionality.

Bugfixes
- Fixed bug #B00053 texture transition is rendered too dark if ambient light is brighter than the diffuse light.
- Fixed bug #B00052 some problems when not executed with administrative rights (especially under Vista)
- Fixed bug #B00051 heightmap changes in surrounding sectors can not be undone in some situations.
- Fixed bug #B00050 3D sound not played correctly on some system configurations.
- Fixed bug #B00049 some times crashing when using the object/tree manager if a sector is opened for detail editing at the same time.
- Fixed bug #B00048 corrected terrain scaling for 3D GameStudio .hmp export.
- Fixed bug #B00047 SpaceMouse height over ground change not working correctly in 1st-person flight mode.
- Fixed bug #B00046 2d tools, sound placements, and object selection not correctly drawn on Windows Vista.
- Fixed bug #B00045 visible seams for exported textures and lightmaps with a patch size of 64 and using power-of-2 textures.
- Fixed bug #B00044 crash during multi sector terrain export.
- Fixed bug #B00043 problem with duplicated IDs after copying object, tree, and sound placements.
- Fixed bug #B00042 wrong loaded lightmap definition colors.
- Fixed bug #B00041 crash during lightmap creation.
- Fixed bug #B00040 wrong 2D water rendering, if sector overwrites terrain definition and not water definition is applied.
- Fixed bug #B00039 too bright texture transitions if dynamic lighting is used.
- Fixed bug #B00038 system identification for Standard and Professional Edition not working, if user does not have admin rights.


Mis à jour le : 27.12.18

Capture d'ecran du logiciel PnP TerrainCreator 1.1.9.2


Informations & Téléchargements
 Système :
98/Me/2000/XP/Vista/7/8
 Version :
1.1.9.2
 Licence :
Freeware
 Limitation :
Aucune
 Taille du Fichier :
18,4 MB
 Langue :
Anglais
 Téléchargé(s) :
790 fois
 Editeur :
 Prix :
Gratuit
 Note : 
Note pour le logiciel PnP TerrainCreator 1.1.9.2 (0 votes)
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